Putin’s Nonsense Media

George E. Elliott

546px-Ilya_Repin_-_Sadko_-_Google_Art_Project_levels_adjustment_2.jpg

George Galloway, the abrasive former British MP and leader of the leftwing Respect Party, was once a prolific moonlighter. In 2014 he made as much money working for dubious state-run news broadcasters than he did as a British Member of Parliament. Two years later, after a failed bid at becoming Mayor of London, Galloway has quit his day job. He’s now a full-time pundit, or propagandist, depending on how you look at it. His new employers – far removed from the British people of the constituency he once represented – are, effectively, the Russian, Iranian and Syrian governments and the militant Hezbollah movement. These repressive regimes have found a loyal friend in the loud-mouthed former MP, a self-proclaimed “left-wing” and “anti-war” “activist”. Galloway has worked for Iran’s state broadcaster Press TV, and the Hezbollah and Syrian regime linked news station, Al Mayadeen. He has also joined the likes of Steven Seagal and Julian Assange to become a lieutenant in Russia’s global (dis)information war, disseminated through the increasingly popular television state-funded news network, Russia Today, now known as RT (not to be confused with Rotten Tomatoes or ‘re-tweet’!). What does this veteran British activist and the propaganda arm of the Russian government have in common? Their hatred for the West and a willingness to abide by that ethos no matter who you have to jump into bed with.

Continue reading “Putin’s Nonsense Media”

Advertisements